Kosár

Kosár

Vendéglátási trendek 2014-re, amikre érdemes lesz odafigyelni

2014-01-10 09:47:00

Előrejelzéseink a 2014-es évre, a vendéglátó-ipari szektorra.

A vendéglátás folyton formálódik, a hazai éttermi fogyasztást, vagy étterembe járást rengeteg tényező befolyásolja mikró és makró szinten is. Természetesen nem akarunk belemenni egy közgazdasági elemzésbe, mégis kísérletet teszünk az idei év legjellemzőbb vendéglátási trendjeinek meghatározására.

Trendek a vendéglátásban 2014

Hogyan fog megváltozni a családok étterembe járási szokása? Jellemzően milyen ételeket fognak idén rendelni a vendégek? Ugyanazt, mint tavaly? A nap mely szakában térnek be, ha megéheznek? Vagy minden marad a régiben?

Nem fogjuk tudni megválaszolni az összes kérdést, mégis összeszedtük 5 pontban, melyek lesznek azok a trendek, amelyekre érdemes odafigyelni minden konyhafőnöknek vagy éttermi vezetőnek. A válság utáni években célszerű újragondolni a folyamatokat, a marketinget, és némiképp változtatva keresni a lehetőségeket. Lássuk a trendeket.

1. Élénkül a kereskedelmi forgalom és a vásárlási kedv

Az idei évre további növekedést jósolnak a gazdasági szakemberek a tavalyi év pozitív ütemének folytatásaként. A turizmus fellendülésében döntő szerepet játszott a SZÉP-kártya rendszere, amelyet egyre többen kapnak, és használnak fel üdülésre, étterembe járáshoz. Bízunk benne, hogy ez a szektor is erősödni és növekedni fog!

Helyi alapanyagok fogyasztása

 

2. Egészségtudatos trendek a vendéglátásban, (v)edd a helyit

Megfigyelhető, hogy egyre inkább az egészségtudatos táplálkozás felé fordul a magyar társadalom. Azok az éttermek profitálnak, és profitálhatnak a legjobban ebből, akik megbízható, helyi alapanyagok (sokszor helyi, kézműves termékek) felhasználásával készítik ételeiket, és erről biztosítani tudják a vendégeiket, azaz hatékonyan be is mutatják (a pincérek szóban, vagy az étlapon feltüntetve például). Ezzel megbízhatóságot, frissességet, és jobb ízeket garantálhat vendégeinek.

Külföldön trendként megfigyelhető a közvetlen közelről történő alapanyag beszerzés (hyper-local sourcing) gyakorlata, azaz a séf az étteremhez tartozó konyhakertből szerzi be a felhasználandó fűszereket, zöldségeket. Néhány esetben itthon is megfigyelhető már ez a megoldás.

 

3. Internet és ami mögötte van

étterem közösségi hálózatok

Manapság már minden információt az internetről szerzünk be. Nincs ez másképp az étterem választás esetén sem. Az informatív honlapok mellett ma már egyre inkább a közösségi média nagy hullámait kell meglovagolniuk a vendéglátósoknak. A számtalan közösségi média hálózat (Facebook, Youtube, Foursquare, Instagramm, blog stb.) segítségével olyan emberekhez is eljuthat egy étterem híre, akik eddig nem is tudtak annak létezéséről.

Ezek a felületek nemcsak információhordozónak jók, hanem pl. értékes üzenőfalak, vendégkönyvek is: lehetőséget biztosítanak a vendégeknek, hogy véleményezzék, értékeljék az ott eltöltött kellemes perceket. Érdemes tehát jó benyomást kelteni (nemcsak a webes hálózatokon), ugyanis egy negatív vélemény könnyen ronthat az eddig felépített imázsunkon.

 

4. Fine dining a vidéken

A tavaly megjelent Gault&Millau étteremkalauz tanulmánya alapján egyre több a kiváló, értékelhető étterem vidéken is. Egyelőre főképp a stratégiai fontosságú turisztikai területeken, borvidékeken jellemző, de a többi régió is felzárkózóban van. A gasztrokulturális szakma kezdi elveszteni fővárosközpontúságát, amelyet természetesen nem bánunk, sőt, drukkolunk a többi étteremnek is, hogy a kicsikből is lehetnek nagyok!

street food egészségesen

 

5. Utcai étkezések, streetfood mozgalom

Az utca, mint közösségi tér folyamatos megerősödése figyelhető meg az elmúlt néhány év során. Így pl. a különféle (utcai) gasztrofesztiválok, vásárok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. A streetfood mozgalom a különféle utcai árusítású, gyorséttermi ételek újonnan kitalált kategóriája egyre erősödőben van hazánkban is.

A Gault&Millau étteremkalauz például már külön kategóriában díjazta a streetfood éttermeket. Elsősorban a magas fordulaton pörgő, gyors életvitelű fiatalok kedvelik a streetfood típusú helyeket. Ha forgalmas helyen van az üzlete, megfontolandó egy stand felállítása?!

 

+1. Számvetés az előző évről

Az előző évben a Hírek, érdekességek és Tanácsok, ötletek, huncutságok blogunkban összesen 32 új cikket publikáltunk. Ezekben a bejegyzésekben cégünk és közvetlen környezetünk aktuális eseményeit, a gasztrokulturális világ és szakma legfrissebb híreit, nagykonyhai gépek vásárlásához tanácsokat, népszerű gyártók termékeinek leírását, vagy éppen ételkészítési folyamatok hasznos tippjeit írtuk meg.

 

likeolások

A bejegyzéseinket összesen több mint 110-szer like-olták kedves olvasóink, valamint közel 100-szor osztották meg egyéb közösségi hálózatokban (+1, twitter).

Köszönjük az eddigi figyelmet, reméljük ebben az évben is érdekes és tartalmas cikkekkel tudjuk megörvendeztetni Olvasóinkat!

 

 

 


Véleménye van, hozzáfűzne még valamit?
Várjuk kommentjeit a Vendi.hu Facebook oldalán:
facebook.com/vendi.hu

Google+ profil


 

Itt folytassa az olvasást:

 

Hozzászólások

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. További információ: Süti (cookie) tájékoztatóAdatkezelési tájékoztató

ENGEDÉLYEZEM   NEM ENGEDÉLYEZEM

-->